Overslaan en naar de inhoud gaan

Postbank-merk verdwijnt

De naam Postbank verdwijnt. Het moederconcern ING wil vanaf 2009 alleen nog bankieren onder eigen naam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door de activiteiten van de Postbank en ING te combineren wil de bank de dienstverlening verbeteren en een betere focus behouden op kostenbeheersing, aldus bestuursvoorzitter Michel Tilmant van ING.

De maatregel kost wel 2.500 voltijdbanen. Het aantal gedwongen ontslagen zegt ING tot een minimum te beperken, maar de vakbonden spreken al van een drama voor de werknemers. ING vreest dat het aantal mensen dat met de sanering te maken krijgt aanzienlijk boven de 2.500 ligt. Velen hebben bij ING een deeltijdbaan.

‘ING heeft de twee banken reeds zestien jaar lang naast elkaar in stand gehouden. Dat het concern nu ineens kiest voor een andere weg, mag niet worden afgewenteld op de medewerkers,’ zei Ahmed Kansouh van CNV Dienstenbond.

Het grootste gedeelte van de banen verdwijnt bij ING en de Postbank. Daar werken nu nog 10.000 mensen. Er gaan ook 750 van de 7.000 banen verloren bij de administratieve en it-afdeling. De vakbonden hebben volgende week een gesprek met het ING-bestuur over de sanering.

Voor de rekeninghouders van de Postbank, zo'n 7,5 miljoen, verandert volgens het bedrijf in ieder geval niets. Ze houden hun huidige gironummer. De Postbank is een begrip in Nederland. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in