Het Media Instituut (HMI) verwacht dat de nettobestedingen dit jaar met 6 pct toenemen, tot een totaal van 255 miljoen euro. In 2001, een jaar van economische teruggang, daalden de netto radiobestedingen nog met 3 pct, ten opzichte van het topjaar 2000. Overigens is het verschil tussen bruto en nettobestedingen nog altijd aanzienlijk: HMI schat voor het jaar 2001 een kortingspercentage van 22 pct in voor de landelijke zenders. Uit het rapport blijkt verder, dat Sky Radio er nog steeds uitspringt als marktleider op het gebied van zenderaandeel, alleen de gezamenlijke publieke regionale radiozenders trekken meer luisteraars. Sky Radio moet echter wel terrein prijsgeven: in ’99 bedroeg het zenderaandeel nog 16,0 pct, maar in de eerste helft van 2002 is dit naar 12,9 pct gedaald (07-19 uur, za-vrij, 10+). Radio 2 en 538 blijven in populariteit groeien, terwijl 3FM de afgelopen jaren zenderaandeel heeft moeten inleveren.
‘Voorzichtig herstel radiobestedingen’
Dit jaar laten de totale netto radiobestedingen een voorzichtig herstel zien ten opzichte van 2001. Dat schrijft Het Media Instituut in…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu