Overslaan en naar de inhoud gaan

AD heeft grootste gemiddelde printbereik, Telegraaf op zaterdag

NOM maakt bereikscijfers 2019 van landelijke nieuwsmedia bekend.
krasnten
© ANP

AD (DPG Media) heeft het grootste gemiddelde printbereik. Dat blijkt uit de bereikscijfers van NPDM 2020 inclusief NPM 2020-I (landelijke printmedia) die onderzoeksinstituut NOM vanochtend bekendmaakte. Het betreft de bereikscijfers over heel 2019. In vergelijking met het jaar ervoor blijkt het printbereik stabiel.

Als het om de dagedities gaat dan ‘wint’ de nummer twee De Telegraaf het op zaterdag van AD. De Telegraaf bereikt op die dag in print 1.498.000 personen, tegen AD 1.446.000.

Gemiddeld bereik
AD Dagbladen  _______________ 1.199.000
ADR Nieuwsmedia_____________2.636.000
De Telegraaf__________________1.123.000
de Volkskrant___________________710.000
NRC (NRC Handelsblad + next)____414.000
Trouw________________________334.000
Reformatorisch Dagblad_________ 183.000
Het Financieele Dagblad_________144.000
Nederlands Dagblad_____________99.000

Het printbereik van DPG Media met alle printtitels is 3.458.000. Het printbereik van de nieuwsmedia in print van Mediahuis is 2.041.000. Daarbij is nog wel gratis dagblad Metro meegeteld (gemiddeld printbereik 704.000). Mediahuis liet onlangs weten de printeditie definitief te schrappen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in