Bombilate ontwikkelt Expeditie Ondergronds, te zien op RTL4 en Videoland

Branded content format is een ‘full-length’ tv-show.

Bombilate, het bedrijf van Stacey Rookhuizen, bedacht en produceert het programma Expeditie Ondergronds - 72 uur zonder daglicht. Het is de eerste full-length tv-show van het bedrijf dat online tv maakt voor merken als Deliveroo, Greetz en Beemster. 

Expeditie Ondergronds is ontwikkeld voor Bombilate’s nieuwe klant ASP Adventure. Dit bedrijf is gevestigd in het Zuid-Limburgse Valkenburg en is organisator van activiteiten in het grootste ondergrondse grottenstelsel van Europa.

Advertentie
advertisement

In Expeditie Ondergronds – de naam zegt het al – zoeken jongeren in de leeftijd van 13-16 jaar letterlijk de diepte op. In de eerste aflevering dalen ze tot 40 meter af in de mysterieuze mergelgrotten. En zo lang ze in het spel zitten, zullen zij niet meer boven komen...

Op maat gemaakte spellen en opdrachten geven na zes afleveringen antwoord geven op de vraag: zijn jongens of meisjes beter in (over)leven onder de grond? Het betreft een strijd tussen de jongens tegen de meisjes, waarin ze worden getest op doorzettingsvermogen, inzicht en bovenal lef: nyctofobie (angst voor duisternis, red.) is geen optie.  

Shary-An (The Voice / finaliste van Expeditie Robinson) presenteert het programma.

'Geen branded content'

Rookhuizen ziet het programma zelf niet als branded content, maar daadwerkelijk als entertainment. ‘Ja, het programma wordt volledig gefinancierd door onze klant, ASP Adventure. En ja, alle spellen zijn ontwikkeld rondom bestaande en nieuwe activiteiten van het bedrijf. Maar als je het programma bekijkt, zal je geen grote reclameshow zien, maar daadwerkelijk entertainment. Zoals alle Bombilate producties: zoveel mogelijk unscripted, enkel met echte mensen en echte emoties. Je zal als het goed is wél het gevoel krijgen van: “Vet, dat wil ik ook doen!” Gelukkig kan men dan ook hun eigen Expeditie Ondergronds-ervaringen boeken via de website.' 

‘Voor het budget van een gemiddelde merkcampagne, ontwikkelen- en produceren wij een volledig tv-programma, inclusief het bereik dat we in dit geval via RTL en Videoland genereren. Dat is mogelijk, gezien Bombilate een klein en vooral creatief bedrijf is, dat bijna alles zelf - in house - doet.’ 

RTL laat weten dat de opnames
 ‘veilig’ en corona-proof zijn. 

Expeditie Ondergronds is vanaf eind augustus overdag te zien op RTL4, RTLXL en on demand op Videoland. Het programma zoekt nog deelnemers:  .

Plaats als eerste een reactie

Advertentie