Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Ahold vergeet kleine belegger’

Supermarktconcern Ahold vergeet de kleine belegger. Om vertrouwen te winnen moet het concern juist die groep zien te bereiken. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Ik heb de afgelopen dagen alleen financiële berichten gezien. Het bestuur redeneert vanuit financiële markten en is vergeten dat Ahold een volksaandeel is. Dan moet je dit ook aan het volk uitleggen.’ Volgens de Stamsnijder kan het bedrijf die groep vrij makkelijk bereiken. ‘Laat ze een advertentie zetten en zo iets van de zorg wegnemen. Ik ben ook benieuwd of de beleggers in het AH Vaste Klantenfonds een brief krijgen, of dat Albert Heijn een informatieavond belegt.’ Volgens Stamsnijder interesseren die financiële berichten het publiek geen bal. ‘Het bestuur moet zich begripvol en kwetsbaar opstellen in bijvoorbeeld een actualiteitenprogramma.’ Ook moet Albert Heijn, oud-topman van supermarktconcern Ahold, het vertrouwen in de onderneming uitspreken. ‘Hij heeft deze week al gezegd dat hij zich zwaar verneukt voelt. Alshij nogmaals in het nieuws komt met dergelijke uitspraken, is dat gevaarlijk voor de onderneming.’

In een reactie roept Albert Heijn de 148.000 klanten die meedoen aan het AH Vaste Klanten Fonds op hun kalmte te bewaren. ‘De koersdaling is op dit moment een papieren verlies,’ aldus een woordvoerder. ‘Pas als de stukken verkocht worden is het een echt verlies.’ Het bedrijf zegt dat klanten de stukken vasthouden. ‘Er zijn geen massale verkopen. Verder kan ik er weinig over zeggen, want we geven nooit aan- of verkoopadviezen.’ (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in