Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne Verleden van Nederland

Mediaproducent IdtV lanceerde deze week de campagne Verleden van Nederland, waarin 2000 jaar Nederlandse geschiedenis multimediaal,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren kwamen onder meer archeologen, historici, museumdirecteuren en regionale omroepmedewerkers uit alle provincies in Haarlem samen. Hier begonnen zij aan de voorbereidingen van de campagne voor hun eigen regio.

Naast een acht-delige televisieserie verschijnt in de campagneperiode een boek van Geert Mak en komen er korte educatieve films voor het onderwijs en voor nieuwe Nederlanders.

Samen met Google Earth lanceert IdtV een website waarop ingezoomd kan worden op de geschiedenis van Nederland. ‘Je kan dan als het ware door de geschiedenis van ons land heen vliegen en inzoomen op plaatsen, bijvoorbeeld hoe het er honderd jaar geleden uitzag,’aldus de uitvoerend producent van IdtV

Schrijver Geert Mak, tv-journalisten Charles Groenhuijsen en Ad van Liempt, kinderboekenschrijver Imme Dros, illustrator Harrie Geelen, acteur Frank Groothof, hoogleraren Jan Bank en Piet de Rooy, René van Stipriaan, specialist in de Nederlandse Gouden Eeuw, en producent Ireen van Ditshuyzen doen mee aan het project.

In het hele land worden volgend jaar in de campagneperiode van 11 oktober tot 7 december activiteiten gehouden, zoals tentoonstellingen, lezingen, festivals en fiets- en wandeltochten. Veel musea doen mee, evenals bibliotheken, archieven, muziekcentra, theaters en allerlei historische verenigingen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in