Overslaan en naar de inhoud gaan

De genomineerden voor PIM Marketing Literatuurprijs zijn:

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft uit het totaal van 46 marketingboeken 12 boeken geselecteerd die aanmerking komen voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het (PIM) heeft uit het totaal van 46 marketingboeken 12 boeken geselecteerd die aanmerking komen voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2009. Dat zijn:

Internal Branding in de Praktijk - Eck/Willems/Leenhouts
Marketing voor de Zorg - Oyen/De Schuyteneer
Franchise en Marketing - J.A.I. Burgers
Marketing Metaforia - G. Zaltman/L. Zaltman
Marketing aan de Top - R. Frambach/P. Leeflang
Cross Media Concepting - Reynaert/Dijkerman/Fokkema
Klanten Winnen - Santema/Van de Rijt
De Strategieversnelling - Alfred Griffioen
Marketing Resource Management - Frans Riemersma/Romek Jansen
Brand Flow - Michel Jansen
Sneller naar het Merkenparadijs - Frank Haverman
Handboek Online Marketing - Patrick Petersen

PIM: ' Het afgelopen jaar zijn er circa 32 procent meer boeken uitgegeven die het predikaat marketing mogen dragen. Dit is het grootste aantal boeken sinds het ontstaan van de PIM Marketing Literatuurprijs. Na de dip in 2007 (20 boeken) en het gemiddelde aantal van ruim 30 vorig jaar een bijzondere ontwikkeling die de jury positief stemt. Opvallend verder dit jaar is dat er vanuit de marketingwetenschap er een tweetal boeken in de top zijn verschenen. Dit is de afgelopen vijf jaar niet meer voorgekomen. Er zijn het afgelopen jaar geen boeken zijn gepubliceerd op het gebied van CRM of customer intelligence. Net als vorig jaar relatief veel boeken gericht op social media en digitale marketing. De uitgevers en auteurs proberen hiermee in te spelen op de groeiende kennisbehoefte die er bij marketeers bestaat om digitale media in te passen in de marketingmix.'

Om in aanmerking te komen voor de literatuurprijs 'moet het boek in 2009 of later zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing en sales hebben', aldus PIM. Waarschijnlijk wordt 2008 of later bedoeld.

In nr. 12, 2008 schreven de boekrecensenten van Tijdschrift voor Marketing dat ze 'Internal Branding in de Praktijk' het beste boek van 2008 vonden.

Op 24 november wordt bekendgemaakt wie de PIM MLP 2009 heeft gewonnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in