Overslaan en naar de inhoud gaan

Investeren in personeel om te overleven

Hoe overleef je als onderneming in minder goede economische tijden?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is de sleutel tot economisch herstel, schrijft Fred: consumer confidence. ‘Service verlenen betekent beloften doen en je daaraan houden.’ De auteur wijst erop dat er maar één bedrijfsonderdeel is dat die taak kan uitvoeren: ‘De mensen in je onderneming.’ Toch gaat het juist op dit onderdeel vaak fout – mede door slechte training. Fred concludeert dat het al in een vroeg stadium mis gaat. Interne trainingsprogramma’s leiden zelden tot het uiteindelijke doel: het beter kunnen beantwoorden aan de consumentenbehoefte. Doelstellingen zijn vaak slecht geformuleerd, waardoor de kennis van de cursisten niet wordt omgezet in een betere dienstverlening.

Ook externe trainingen leveren vaak niet voldoende op. ‘Als je een kloof van angst met je personeel wil, stuur ze dan naar een of andere training die niets met hun baan te maken heeft’, sneert de auteur, die vaststelt dat ook het een en ander schort aan de follow-up na zo’n opleiding. ‘Bedrijven zouden daar meer aandacht aan moeten besteden dan aan de training zelf.’ Naast goed opgeleid personeel noemt Fred snelheid en vertrouwen als sleutelbegrippen voor het overleven in economisch slechtere tijden.

< SIZE=1>Bron: Fast Take<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in