Was u verbaasd toen vorige week Job Cohen verkozen werd als reclameman van het jaar?
In België kunnen ze er ook wat van; daar is Peter Vandermeersch (46), algemeen hoofdredacteur van de Corelio-bladen (De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk), vorige week verkozen tot Marketeer van het Jaar .
Vandermeersch zou naar eigen zeggen geaarzeld hebben om de nominatie te aanvaarden, maar heeft tenslotte toch besloten om de prijs op te halen. Zijn motivatie:
'Ik denk dat ik De Standaard op twee gebieden veranderd heb. Op de eerste plaats inhoudelijk. De krant is verbreed, minder saai. Op de tweede plaats, de manier waarop de krant naar buiten komt. De communicatie met de lezer, de marketingacties. Ik ben er fier op dat, als ik hier ooit wegga, ik muren afgebroken heb. De muur tussen de redactie en de commerciële mensen die op de lezersmarkt werken, is weg. Ik heb ervoor gezorgd dat zij in het hart van de redactie zitten,' aldus Vandermeersch.
De Stichting Marketing (zeg maar het Belgische NIMA) en de lezers van Trends die de hoofdredacteur hebben verkozen, verwijzen naar de grondigde modernisering die Vandermeersch heeft doorgevoerd, vooral dan bij De Standaard.
Zo werd het logo aangepast, regionale edities ingevoerd, kreeg de krant een tabloidformaat, een online variant en werd een communicatiecampagne bedacht. Verder heeft Vandermeersch de commerciële ploeg van zijn bladen naar de verdieping van de redactie verhuisd.
(via 6Minutes)

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu