Overslaan en naar de inhoud gaan

Journalist krijgt Vlaamse marketingprijs

Was u verbaasd toen vorige week Job Cohen verkozen werd als reclameman van het jaar?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Was u verbaasd toen vorige week Job Cohen als reclameman van het jaar?

In België kunnen ze er ook wat van; daar is Peter Vandermeersch (46), algemeen hoofdredacteur van de Corelio-bladen (, en ), vorige week tot Marketeer van het Jaar .

Vandermeersch zou naar eigen zeggen geaarzeld hebben om de nominatie te aanvaarden, maar heeft tenslotte toch besloten om de prijs op te halen. Zijn motivatie:
'Ik denk dat ik De Standaard op twee gebieden veranderd heb. Op de eerste plaats inhoudelijk. De krant is verbreed, minder saai. Op de tweede plaats, de manier waarop de krant naar buiten komt. De communicatie met de lezer, de marketingacties. Ik ben er fier op dat, als ik hier ooit wegga, ik muren afgebroken heb. De muur tussen de redactie en de commerciële mensen die op de lezersmarkt werken, is weg. Ik heb ervoor gezorgd dat zij in het hart van de redactie zitten,' aldus Vandermeersch.

De (zeg maar het Belgische NIMA) en de lezers van Trends die de hoofdredacteur hebben verkozen, verwijzen naar de grondigde modernisering die Vandermeersch heeft doorgevoerd, vooral dan bij De Standaard.

Zo werd het logo aangepast, regionale edities ingevoerd, kreeg de krant een tabloidformaat, een online variant en werd een communicatiecampagne bedacht. Verder heeft Vandermeersch de commerciële ploeg van zijn bladen naar de verdieping van de redactie verhuisd.

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in