Hij denkt dat de tijd mogelijk is gekomen om Unilever als een ´paraplumerk` te lanceren voor producten als Persil en Ben & Jerry`s. Persil zou dan bijvoorbeeld ´Persil van Unilever` moeten gaan heten. Wanneer dit zou moeten gebeuren, zei de topman niet. Het concern heeft dit in het verleden niet gedaan omdat het bang was dat als een product minder zou lopen dat ook effect op een ander merk zou hebben. FitzGerald stipte als voorbeeld Persil Power aan, dat kleding beschadigde in de wasmachine. ´Een merkenprobleem werd al snel een corporate issue.` Toch denkt hij dat het ook juist andersom kan werken. Bijvoorbeeld door de milieuvriendelijkheid van het concern te belichten. ´Als we dat voor alle merken apart moeten doen, brengt dat enorme kosten met zich mee (Campaign).`
Unilever: mogelijk merken onder eigen naam
Unilever denkt erover om enkele van zijn merken onder de eigen naam te ´branden`. Dat zegt althans de Britse topman Niall FitzGerald tegen…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu