Het onderzoek werd uitgevoerd door de overkoepelende organisatie van consumentenorganisaties Consumers International. Vanuit veertien verschillende landen zijn ruim vierhonderd bestellingen gedaan. Een op de vijf sites geeft niet duidelijk aan hoeveel een product in totaal kost. Ook de informatie over de aankoopvoorwaarden voldoet niet aan de regels. Maar het onderzoek leert ook dat consumenten nog steeds niet met vertrouwen kunnen kopen op internet. Zes procent van de bestelde artikelen werd bijvoorbeeld helemaal niet geleverd. In zes gevallen was er zelfs al voor betaald. Ook geld terugkrijgen als het artikel toch niet in de smaak valt, blijkt in veel gevallen een hachelijke zaak. De Consumentenbond vindt dat minister Jorritsma (Economische Zaken) strenger moet toezien op de naleving van de wetten en regels voor internetwinkels (ANP).
Webwinkels slordig met regelgeving
Internetwinkels nemen het niet zo nauw met de wet- en regelgeving voor 'kopen op afstand'. Dit blijkt uit een internationaal onderzoek, zo…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu