De Persgroep verandert naam in DPG Media om nieuwe koers te markeren

Bij de strategie om internationaal actief te zijn in nieuws, entertainment en online services hoort een nieuwe naam.

De Persgroep gaat verder als DPG Media. Daarmee wil het uitgeefconcern de nieuwe koers om internationaal actief te zijn in nieuws, entertainment en online services markeren.

De Persgroep nam Medialaan (moederbedrijf van diverse commerciële radio- en televisiezenders in België) en Independer (vergelijkingssite van financiële producten in Nederland) afgelopen jaar volledig over. Het mediaconcern zette daarmee in op een nieuwe koers.

 

Advertentie
advertisement

Christian Van Thillo, CEO: 'De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Geleidelijk aan zijn we uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. De recente overnames van Medialaan en Independer hebben deze evolutie versneld. We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Het logo verwijst daarnaast naar onze drie strategische basisactiviteiten die we in de toekomst verder willen uitbouwen.'

De nieuwe naam geldt voor alle bedrijfsonderdelen in beide landen: Medialaan - de Persgroep Publishing en de Persgroep Nederland.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie