DPG Media lijft RTL België in

Slag op de Belgische markt lukt wél.

DPG Media lijft samen met uitgeverij Rossel (Le Soir, Sudpresse, La Voix du Nord) RTL België in. Dat maakt zakenkrant De Tijd bekend. Ze betalen ongeveer 250 miljoen euro voor de zendergroep. 

Vorige week had DPG Media samen met Roussel al een finaal bod gedaan en leek de uitgever ook in Nederland zijn slag te willen slaan met een bod op RTL Nederland, maar dat besloot in zee te gaan met Talpa Network.

RTL Group zette drie maanden geleden RTL België in de etalage en leek aanvankelijk ook RTL Nederland te willen verkopen. Door de overname leggen de twee bieders de hand op de televisiezenders RTL-TVi, Club RTL en Plug RTL, maar krijgen ze ook de radiostations Bel RTL, Radio Contact en Mint in handen.

Ook de streamingdienst RTL Play en de nieuwssite RTLInfo.be maken er deel van uit. RTL België is de Franstalige marktleider in televisie en radio. De tv-zenders van de groep hadden vorig jaar een gecombineerd marktaandeel van 36,1 procent.

Zo heeft DPG Media naast Medialaan in brede mate tv in het Belgische portfolio, terwijl dat in Nederland ontbreekt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie