Na instemming van de Nederlandse Mededingingsautoriteiten en een positief advies van de ondernemingsraad van Duyvis, hebben beide bedrijven de overnameovereenkomst ondertekend. In Nederland en België worden de noten en hartige snacks verkocht onder het merk Duyvis, in Frankrijk onder het merk Bénénuts. De overname omvat zowel de productie activiteiten in Zaandam, als de marketing en sales activiteiten in Nieuwegein.
‘Wij zijn zeer verheugd met deze overname’, aldus Eugène Willemsen, General Manager van de PepsiCo International-organisatie in de Benelux. ‘Duyvis is een bekend, krachtig en kwalitatief zeer hoogstaand merk dat prachtig past bij onze sterke merken Lay's, Smiths, Cheetos en Doritos. We zijn nu hard bezig met de integratie van Duyvis in de PepsiCo International-organisatie en zijn ervan overtuigd dat de combinatie van een sterk merk, de kennis en ervaring van het Duyvis team èn de ervaring van de overige divisies binnen de PepsiCo International-organisatie, de ingrediënten zijn voor verdere groei van het merk.’
De PepsiCo International-organisatie is onderdeel van PepsiCo, het derde voedingsmiddelenbedrijf ter we-reld. PepsiCo heeft een omzet van 32 miljard dollar, er werken 157.000 mensen in 200 landen. Binnen de PepsiCo International-organisatie in de Benelux werken ongeveer 1500 medewerkers die allen actief zijn in de segmenten dranken, hartige tussendoortjes en graanproducten.
Bekende merken die PepsiCo in de Benelux voert, zijn Pepsi Cola, 7-up,Tropicana, Gatorade, Lay's, Smiths, Doritos, Cheetos, Duyvis, Quaker H-O Havermout en Quaker Cruesli.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu