Gepersonaliseerde advertentie in Tijdschrift voor Marketing

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ja het kan: gepersonaliseerd adverteren in print. In het laatste Tijdschrift voor Marketing staat een spread met ouderwetse long copy voor ons eigen congres

Van de totale oplage kreeg het merendeel de advertentie te zien met de aanhef: ‘Beste Marketeer, wist jij dat...’.

Maar een selectie van 500 abonnees ontving een TvM met daarin de advertentie en de eigen naam als aanhef. Ook in de tekst kwam de naam terug. Ik kreeg er een met: ‘Beste Theo van Vugt, wist jij dat het...’

Leuk. Het viel ook wel op. Iemand belde ons zelfs bozig hoe we het in ons hoofd haalden om zijn naam in een advertentie te gebruiken. Hij was gerustgesteld toen we uitlegden dat hij de enige was die deze ad met zijn eigen naam zag. Een bewaarexemplaar wordt het dan. Maar de meeste reacties waren positief.

Nadeel was dat deze groep de TVM twee dagen later kreeg. En dat de drukker het rugwit vergeten is, zodat de tekst in het midden wegvalt.

In de banners op onze sites draait hij ook, maar daar hebben we 30 namen gebruikt die steeds wisselen. 30 en geen 500 omdat we de mensen wiens namen we gebruiken om toestemming moesten vragen, zegt onze marketeer Willemien Lavooij.

Maar goed, we hebben het gedaan en nu maar hopen dat het nog wat mensen voor oplevert. Vorig jaar was het event uitverkocht, dit jaar loopt het ook verrassend goed, maar er is nog plek, want we zitten in een grotere zaal.

De maker van de advertentie/campagne?

Dat is , met Herbert van Hoogdalem. Leuk werk, jongens!

Ze zijn er zelf ook .

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie