Jean Mineur Mediavision en PHD hebben beste Kerstrapport 2018

Het Adformatie Kerstrapport is dit jaar vernieuwd, met minder categorieën en een andere manier van waarderen.

123RF

Jean Mineur Mediavision heeft dit jaar het beste Kerstrapport bij de exploitanten, PHD bij de mediabureaus. Dat is de uitslag van het 34e Kerstrapport van Adformatie in samenwerking met Ipsos. Hierin geven adverteerders en mediaplanners hun oordeel over de wijze waarop media-exploitanten zich in de markt manifesteren en adverteerders en media-exploitanten beoordelen ook de mediabureaus.

Advertentie

Nieuwe opzet

Het werd tijd om met het Kerstrapport mee te bewegen met de markt. De mediawereld zit anders in elkaar dan een aantal jaren geleden met al die consolidaties en samenwerkingen. Er zijn nog vier categorieën: audiovisuele media, print, out of home en online.

De exploitanten (en mediabureaus) worden nu beoordeeld op andere KPI’s dan voorheen, bijvoorbeeld meest innovatief, meest klantgericht en meest toonaangevend.

En er worden ook geen rapportcijfers meer uitgedeeld. Waardering geven we weer op een zogenoemde asymmetrische vijfpuntschaal. Hierin is goed het midden, met twee negatieve beoordelingen (matig en slecht) en twee positieve (zeer goed en uitstekend).

Jean Mineur

In het eerste Kerstrapport nieuwe stijl is het Jean Mineur Mediavision (al eerder winnaar) die bij de exploitanten het hoogst gewaardeerd wordt. De bioscoopexploitant wint ook in de categorie audiovisuele media. Bij de printmedia staat de overall winnaar van vorig jaar bovenaan: Value Zipper. Bij de out-of-home exploitanten wint Exterion Media en bij online Sijthoff Media.

PHD (OmnicomMediaGroup) verslaat alle mediabureaus en staat in die categorie bovenaan.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie