Overslaan en naar de inhoud gaan

Luistercijfers: NPO Radio 2 blijft nipt grootste radiozender

De verschuivingen in het zenderaandeel zijn erg beperkt ten opzichte van de vorige maanden, zo blijkt uit het luisteronderzoek van NLO.
Miniatuurvoorbeeld

NPO Radio 2 blijft met 12,5 procent marktaandeel de grootste radiozender in Nederland. Dat meldt NLO op basis van de luistercijfers van april en mei in de algemene doelgroep. Ten opzichte van de meetperiode februari - maart zijn de verschillen tussen het marktaandeel van de zenders beperkt. NPO Radio 2 had in de vorige periode 12,3 procent marktaandeel. 

Qmusic groeit als nummer twee ook licht, van 12 naar 12,1 procent marktaandeel. Nummer drie Radio 10 blijft op 10,1 procent marktaandeel. Radio 538 zit iets in de lift (+0,2 naar 8,2 procent marktaandeel), waar NPO Radio 1 iets daalt (-0,2) naar 8,2 procent marktaandeel. 

Top tien blijft zo

De top tien verandert ook niet. Sky Radio blijft op zes (7,4 procent), NPO Radio 5 op zeven (6,4 procent), Radio Veronica op acht (3,7 procent), 100% NL op negen (3 procent) en NPO Radio 4 op tien (2,3 procent). Sky Radio steeg 0,2 procentpunt, NPO Radio 5 ging 0,2 procentpunt omlaag en 100% NL ging 0,3 procentpunt omlaag.

Voor specifieke doelgroepen is de toplijst van radiozenders anders. Zo staat Qmusic op de eerste plaats in de leeftijdscategorie 20 - 49 jaar, met 21,1 procent marktaandeel. Radio 538 volgt met 14,1 procent, daarna komt NPO Radio 2 (12,3 procent). 

Het NLO-luisteronderzoek is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef onder ruim 8600 respondenten van tien jaar en ouder. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in