‘Alle onderdelen overname Sanoma even belangrijk voor DPG Media’
DPG Media maakte vanochtend bekend Sanoma Media Netherlands over te nemen. Volgens Willem-Albert Bol, directeur Business Development bij DPG Media en woordvoerder, waren afgelopen zomer de eerste aftastende gesprekken, volgde het biddingsproces en ‘in oktober werd het serieus’.
Sanoma Media Netherlands heeft titels in het portfolio als Libelle, Margriet, Donald Duck, vtwonen en Veronica Magazine en daarnaast nieuwsplatform NU.nl (bereik van 8 miljoen mensen per maand) en kortingenplatform Scoupy.
Bol zegt dat er gesuggereerd wordt dat de overname vooral om NU.nl te doen is, maar ‘alles is even belangrijk’, zegt hij. ‘DPG Media heeft drie pijlers: nieuws, entertainment en online services. In nieuws waren we al goed vertegenwoordigd en daar komt nu met NU.nl een nog sterkere positie. In entertainment wilden we ons nog veel meer versterken en daar passen de magazinetitels goed in. En voor online services geldt hetzelfde en kunnen we nu onder meer Scoupy toevoegen. De magazinetak van Sanoma is overigens zeer winstgevend. In België hebben we eerder succesvol Sanoma-titels toegevoegd en dat draait goed. Onze opdracht is om die magazinetitels verder digitaal te transformeren.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid