Overslaan en naar de inhoud gaan

Ben & Jerry’s voert campagne voor kwetsbare vluchtelingen, reacties op Twitter laten zich raden

IJsmerk werkt samen met VluchtelingenWerk
Miniatuurvoorbeeld

campagne gestart die Europese politici ervan moet overtuigen dat Europa meer kwetsbare vluchtelingen moet opnemen.

gestart die Europese politici ervan moet overtuigen dat Europa meer kwetsbare vluchtelingen moet opnemen.

 

Vandaag komt een petitie online en later deze zomer verschijnt een speciale smaak ijs.


De Nederlandse acties zijn onderdeel van een internationale campagne Home Safe Home, die ook in Groot-Brittanië, Duitsland, Zweden en België loopt.

internationale campagne Home Safe Home, die ook in Groot-Brittanië, Duitsland, Zweden en België loopt.

Home Safe Home, die ook in Groot-Brittanië, Duitsland, Zweden en België loopt.

 

 

Met de campagne willen het ijsmerk en de vluchtelingenorganisaties Europese besluitvorming beïnvloeden voor een nieuw hervestigingsvoorstel voor de EU. 

Daarmee moeten de EU-landen extra kwetsbare vluchtelingen opnemen uit vluchtelingenkampen, zoals homoseksuelen, zieken of alleenstaande moeders. Het gaat om Syriërs die in Libanon of Turkije zijn opgevangen, maar ook om Congolezen, Ethiopiërs en Pakistanen.

 

‘Het is een van de grootste problemen van dit moment’ aldus Laura van Geel, social mission manager van Ben & Jerry’s, in het

AD. ‘ Wij spreken ons daar nu in Nederland voor het eerst duidelijk over uit. We hebben een jonge achterban en die willen we hiervoor activeren.’

. ‘ Wij spreken ons daar nu in Nederland voor het eerst duidelijk over uit. We hebben een jonge achterban en die willen we hiervoor activeren.’

 

Zo op het eerste oog lijkt de campagne vooral de tégenstanders van meer vluchtelingen te activeren. Op Twitter gingen ze flink los, hoewel Ben & Jerry’s daar niet door werd verrast.

 

 

Op de campagnesite had het ijsmerk al een Q&A klaarstaan waarin er werd ingegaan op vragen als ‘We hebben al zoveel vluchtelingen’.

 

Antwoord: In Libanon is momenteel 1 op de 4 mensen vluchteling en Turkije vangt zo’n 2,5 miljoen vluchtelingen op. Ter vergelijking, heel Europa – met zijn 741 miljoen inwoners - ving in 2015 (het hoogtepunt van de vluchtelingencrisis) ongeveer 1,2 miljoen vluchtelingen op.

 

Ben& Jerry's is met recht een activistisch merk te noemen.

Eerder dit jaar al droeg het zijn nieuwe smaak op aan 'verliefde mensen in alle smaken', en sloeg daarbij niemand over, ofwel de lesbiennes, homo’s, bi’s, transgenders, queers, mensen met een intersekse conditie en aseksuelen (LHBTQIA). ‘Iedereen kan iets doen om vooroordelen en haat te laten smelten’, aldus Ben & Jerry's.

r al droeg het zijn nieuwe smaak op aan 'verliefde mensen in alle smaken', en sloeg daarbij niemand over, ofwel de lesbiennes, homo’s, bi’s, transgenders, queers, mensen met een intersekse conditie en aseksuelen (LHBTQIA). ‘Iedereen kan iets doen om vooroordelen en haat te laten smelten’, aldus Ben & Jerry's.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in