Het gerechtshof in Den Haag heeft Clear Channel ook in hoger beroep in het gelijkgesteld in de zaak rond de concessie van RET Rotterdam. Vorig jaar waren de out-of-home-exploitant en RET al in het gelijkgesteld door de rechtbank Rotterdam.
Daarmee blijft Clear Channel Nederland verantwoordelijk voor de buitenreclame-exploitatie van de reclameobjecten van RET in Rotterdam en omgeving. De concessie omvat ruim 2.800 reclamevitrines.
Rechtszaken
Global Media & Entertainment was per 1 mei tijdelijk de exploitant van de out-of-home postervlakken in verband met een kort geding rond de eerdere gunning aan Clear Channel. Global en JCDecaux tekenden protest aan en stapten naar de rechter, maar die wees het protest af. Dinsdag haalden de twee concurrenten opnieuw bakzeil. Clear Channel begon afgelopen augustus al met de exploitatie.
Het digitale RET metronetwerk Rotterdam werd eerder voor zes jaar gegund aan CS Digital Media. Daar was geen juridische strijd over.
RET-concessie
De RET-concessie omvat het beheer, onderhoud, schadeherstel en exploitatie van de abri's en analoge metropanelen in het vervoersgebied van de RET. Deze abri’s en metropanelen zijn grotendeels te vinden in Rotterdam, maar ook in omliggende gemeenten als Vlaardingen, Albrandswaard en Barendrecht en op stations van de Randstadrail. Naast deze abri’s en metropanelen valt ook ‘station domination’ binnen de concessie.
'Sinds 1 augustus zijn wij verantwoordelijk voor de exploitatie van de analoge reclameobjecten van RET in Rotterdam en omgeving. Fijn dat de uitspraak van vandaag de onduidelijkheid rond deze concessie heeft weggenomen', zegt commercial director Wierish Debipersad van Clear Channel Nederland. 'Het is voor zowel de markt als voor onszelf nu duidelijk dat de stad Rotterdam ook de komende jaren tot ons portfolio behoort.'
Bauer Media
Dinsdag werd ook bekend dat Bauer Media Group Clear Channel in Europa heeft overgenomen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu