
Heb je altijd al willen weten hoe het eraan toegaat achter de schermen bij de politie? Nou, dat kan. De politie is namelijk actiever dan ooit op social media. Van Facebook tot TikTok; ze verschijnen op elk platform. En naast het feit dat je meer te weten komt over het werk bij de politie, is het ook nog eens vermakelijk om naar te kijken.
Te beginnen met Facebook. Op dit platform deelt Politie Nederland regelmatig spannende, ontroerende of grappige verhalen over gebeurtenissen die agenten zelf meegemaakt hebben. Zoals dit verhaal.
Vacatures
Communicatiemedewerker
de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (NOB)Communicatieadviseur
SamergoMedewerker communicatie
ZMGroepAgenten hebben ook een hoop plezier tijdens het werk. Het gaat er dan ook echt niet altijd serieus aan toe. Dat bleek wel uit dit verhaal, waarbij het twee agenten een goed idee leek om tussen de diensten door eten te gaan halen.
Maar het blijft niet enkel bij Facebook. Ook op TikTok is de politie actief en daar kunnen we het allemaal nog meer van dichtbij bekijken. Politie Amsterdam bijvoorbeeld. Dit account, met jeugdagent Kim, is een hit op TikTok.
En daar krijg je pas écht een kijkje achter de schermen.
Ook Politie Zaanstreek is erg actief op social media. Zo kwam er onlangs nog een opmerkelijke winactie voorbij op hun Instagram-account.
En sommige politiebureaus gaan wel erg creatief om met social media. Zo is er een bureau in Rijswijk dat een Twitter-account aangemaakt heeft voor hun ‘bureaukat’ Winston.
Winston is dan ook een grote hit op Twitter.
We kunnen dus wel stellen dat de politie een genot is om te volgen op social media.
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sophie van der Hoeven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid