
Op maandag 27 januari komt de top van de Nederlandse mediawereld weer bij elkaar voor het jaarlijkse Adformatie State of the Media Diner. Top executives van de grootste mediabedrijven verkennen de media-industrie voor 2025 aan de hand van thema's als AI, geopolitieke invloeden en brand safety.
Waar kun je bijvoorbeeld rekening mee houden nu Meta de vrijheid van meningsuiting flink gaat verruimen en een Amerikaans verbod op TikTok in de lucht hangt?
Vacatures
Communicatiemedewerker
de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (NOB)Communicatieadviseur
SamergoMedewerker communicatie
ZMGroepOnder leiding van Adformatie-hoofdredacteur Susanne van Nierop nemen drie topsprekers je mee in de actualiteit. Het evenement sluit in stijl af met een heerlijk diner en volop netwerkkansen met de top van de Nederlandse media-industrie. We lichten de sprekers hieronder uit.
Rien van Beemen - CEO Mediahuis Nederland
Rien van Beemen is CEO van Mediahuis Nederland, een van de grootste mediagroepen in Nederland, en heeft brede ervaring in de media- en journalistieke sector. Met zijn achtergrond in strategisch leiderschap en innovatie staat hij aan het roer van een dynamisch en toekomstgericht mediabedrijf.
Naast zijn rol als CEO bekleedt Rien verschillende bestuurlijke functies, waaronder voorzitter van NDP Nieuwsmedia, waar hij zich inzet voor de belangen van nieuwsmedia in Nederland. Ook vervult hij bestuursrollen bij organisaties zoals het Nationaal Media Onderzoek (NMO) en heeft hij bijgedragen aan de activiteiten van de Mediafederatie.
Met zijn uitgebreide ervaring en scherpe visie op de rol van journalistiek in een snel veranderende wereld biedt Rien waardevolle inzichten en inspiratie als spreker.
Remy Gieling - Medeoprichter ai.nl
Remy Gieling (1988) is gerenommeerd technologiedenker, gespecialiseerd in de snelle ontwikkelingen van kunstmatige intelligentie. In 2019 maakte hij de overstap van hoofdredacteur naar technologieduider, met een scherpe focus op hoe AI-organisaties kan transformeren. Vanuit AI.nl en zijn softwarebedrijf The Automation Group werkt hij nauw samen met koplopers uit Silicon Valley en andere werelddelen, en deelt hij waardevolle inzichten over hoe AI programmatisch kan worden ingezet om toekomstbestendige bedrijven te bouwen.
Met tal van praktijkvoorbeelden slaat hij ook de brug naar de impact van AI op de media. Hij is een veelgevraagd duider in media, waaronder bij BNR Nieuwsradio, Nieuwsuur, EditieNL en Beau. Hij neemt je mee in dé trends voor 2025: de opkomst van AI agents, dat kantoorwerk - ook voor media - de komende twee jaar drastisch zal veranderen.
Marietje Schaake - Directeur Internationaal Beleid aan Stanford University Cyber Policy Center
Marietje Schaake is directeur internationaal beleid aan het Stanford University Cyber Policy Center en internationaal beleidsmedewerker aan het Stanford Institute for Human-Centered Artificial Intelligence. Tussen 2009 en 2019 was zij lid van het Europees Parlement voor de Nederlandse liberaal-democratische partij en speelde zij een vooraanstaande rol bij het vormgeven van het Europese beleid op het gebied van technologie, handel en buitenlandse zaken. Zij schrijft een maandelijkse column voor de Financial Times over technologie en bestuur en is lid van het VN-adviesorgaan voor AI.
Gebaseerd op haar ervaringen in de hallen van het Europees Parlement en onder de insiders van Silicon Valley, biedt Schaake een angstaanjagende blik op onze moderne, tech-geobsedeerde wereld - en een heldere visie op hoe democratieën een betere toekomst kunnen bouwen voordat het te laat is.
Aanmelden Adformatie State of the Media Diner 2025
Wil jij ook horen wat deze drie topsprekers te zeggen hebben over AI, media en big tech? Reserveer dan nu je ticket voor het Adformatie State of the Media Diner 2025 op maandag 27 januari.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid