Overslaan en naar de inhoud gaan

Google met Kiosk in Outdoor Advertising

Technologie en innovatiedrang maken ons vak boeiend en houden ons scherp. Maar door nieuwe bedrijven met internet DNA komt concurrentie wel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onlangs bij probeerde ik de bij Google Zeitgeist opgedane visie van o.a. Yahoo! en Google te delen met vakgenoten. Dat deze bedrijven wel eens de rechten van films, tv series en muziek zouden kunnen kopen in de toekomst. En dat ze deze content dan op hun portals zouden kunnen gaan aanbieden, om hiermee 24/7 geld te mee te gaan verdienen, met advertising in het umfeld.

Mogelijk niet eens zo heel onwaarschijnlijk. Zeker niet als je beseft dat deze mediabedrijven al beschikken over: heel veel eyeballs, hoge advertising inkomsten, torenhoge beurswaardes, veel geld, visie en lef. En natuurlijk zijn deze bedrijven niet te beroerd om naast advertsing inkomsten ook veel geld te verdienen met het verkopen van deze content in the Long Tail: op dvd, psp, ipod video, instore, mobiel en meer.

Maar u raadt het vast al? Veel bobo broadcasters denken toch dat dit niet zo'n vaart zal lopen... Ach, misschien overschatten we de ontwikkelingen soms wel, en duurt het nog zeker 10 jaar?

Dat concurrentie toch steeds vaker uit onverwachte hoek kan komen, blijkt uit het patent :15:00:01Z" title=":15:00:01Z">Google Kiosk. Want voor je het weet, target Google straks uw tv commercial, viral commercial of video AdWords op digitale billboards bij u in de straat. Of instore.

Trends analyseren of het marketingvak bedrijven, ons beroep wordt er in ieder geval niet saaier op! Wat ik me soms afvraag is: Maar, wat nou als ontwikkelingen toch sneller blijken te gaan dan we zouden willen? Waar laten we straks alle digibeten dan? Zou er bij Madam Tussaud of 't Historische Museum nog genoeg plaats zijn...? Misschien kunnen we online alvast een plekje voor ze reserveren?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in