Overslaan en naar de inhoud gaan

Audiorapport GroupM: 'Audio is de groeimarkt waar je nu bij moet zijn'

'Noodzaak voor adverteerders om zich aan te passen aan de evoluerende audiomarkt om hun bereik en impact te maximaliseren.'
Audio
© Amp Amsterdam
Audio
© Amp Amsterdam

Het rapport benadrukt de aanhoudende groei van digitale audio, waaronder streaming, podcasts en DAB+, met name onder jongere doelgroepen. Adverteerders worden aangemoedigd een cross-platform aanpak te hanteren, waarbij digitale kanalen worden geïntegreerd met traditionele radio om een breder publiek te bereiken. 'Denk cross-platform en combineer de kracht van traditionele radio met de precisie van digitale targeting.'

Het succes van radiozender Joe dient als casestudy en toont de potentie van innovatieve audiostrategieën om de markt te betreden en aanzienlijk marktaandeel te winnen.

Van pure bereikscijfers naar impact op merkbekendheid

Met de overgang naar passieve meting door NMO, benadrukt het rapport het belang van het verschuiven van de focus van pure bereikcijfers naar de impact op merkbekendheid en -herkenning. 'Vergeet pure reach, denk impact! Merkbekendheid is de nieuwe KPI', is een van de conclusies van het rapport.

Podcasts bieden hoge betrokkenheid en een aantrekkelijk publieksprofiel: 'intiem, betrokken, jong en hoogopgeleid'. Dat biedt volgens GroupM kansen  voor adverteerders om contact te maken met hun doelgroep. Het inzetten van influencermarketing en sociale media kan de impact van podcastcampagnes verder versterken.

Groeimarkt

De AV-specialisten van GroupM dringen er bij adverteerders op aan te profiteren van de groeiende audiomarkt: 'Investeer slim. Audio is de groeimarkt waar je nu bij moet zijn.' Met toenemende audioconsumptie kunnen adverteerders een concurrentievoordeel behalen door te investeren in deze relatief onverzadigde markt.

Tot slot wijst het rapport op de toekomst van audio als gepersonaliseerd, met spraakgestuurde advertenties als opkomende trend. 'De toekomst van audio is persoonlijk. Spraakgestuurde advertising is the next big thing.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in