Overslaan en naar de inhoud gaan

Podcastwereld moet de grote adverteerders nog zien te verleiden

‘Als we de markt weten te professionaliseren, kunnen we eindelijk die grote budgetten aantrekken’.
Titus van Dijk, Anouk van den Broek, Mandy van der Wal
Titus van Dijk (Tonny Media), Anouk van den Broek (Coca-Cola) en Mandy van der Wal (Audiohuis)
Titus van Dijk, Anouk van den Broek, Mandy van der Wal
Titus van Dijk (Tonny Media), Anouk van den Broek (Coca-Cola) en Mandy van der Wal (Audiohuis)

Terwijl in de VS adverteerders de weg naar podcastmakers moeiteloos vinden, moet Nederland nog een paar tandjes bijschakelen. Hoe kunnen podcastuitgevers de interesse van grote adverteerders winnen? We spraken met Titus van Dijk (Tonny Media), Mandy van der Wal (Audiohuis), en Anouk van den Broek (Coca-Cola) over wat er moet gebeuren om ‘podcasts’ een serieuze speler in de Nederlandse advertentiemarkt te maken.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Jeroen de Bakker

Interessant stuk Bas. THNX. De focus hierin ligt op de groei in de advertentiemarkt: oftewel het inkopen van bereik via rolls, host reads en sponsoring. Dit is -voor de goede orde- iets totaal anders dan wat wij bij Audio agency Airborne doen. Wij maken podcasts vóór adverteerders—branded content dus. Echte verhalen waar consumenten naar willen luisteren. Het goede nieuws? De effectiviteit hiervan, zowel in bereik als in merk- en boodschap-overdracht, is perfect meetbaar en transparant. En successen zoals Expeditie Oceaan van Albert Heijn -met inmiddels meer dan 1,6 miljoen beluisteringen- laten zien dat schaalbaarheid zeker mogelijk is. Mijn advies aan adverteerders en de lezers van dit stuk, kijk niet alleen naar de podcastwereld als advertentieplatform, maar ook als onderdeel van je contentstrategie.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in