Podcastwereld moet de grote adverteerders nog zien te verleiden
‘Als we de markt weten te professionaliseren, kunnen we eindelijk die grote budgetten aantrekken’.

Titus van Dijk (Tonny Media), Anouk van den Broek (Coca-Cola) en Mandy van der Wal (Audiohuis)

Titus van Dijk (Tonny Media), Anouk van den Broek (Coca-Cola) en Mandy van der Wal (Audiohuis)
Terwijl in de VS adverteerders de weg naar podcastmakers moeiteloos vinden, moet Nederland nog een paar tandjes bijschakelen. Hoe kunnen podcastuitgevers de interesse van grote adverteerders winnen? We spraken met Titus van Dijk (Tonny Media), Mandy van der Wal (Audiohuis), en Anouk van den Broek (Coca-Cola) over wat er moet gebeuren om ‘podcasts’ een serieuze speler in de Nederlandse advertentiemarkt te maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidInteressant stuk Bas. THNX. De focus hierin ligt op de groei in de advertentiemarkt: oftewel het inkopen van bereik via rolls, host reads en sponsoring. Dit is -voor de goede orde- iets totaal anders dan wat wij bij Audio agency Airborne doen. Wij maken podcasts vóór adverteerders—branded content dus. Echte verhalen waar consumenten naar willen luisteren. Het goede nieuws? De effectiviteit hiervan, zowel in bereik als in merk- en boodschap-overdracht, is perfect meetbaar en transparant. En successen zoals Expeditie Oceaan van Albert Heijn -met inmiddels meer dan 1,6 miljoen beluisteringen- laten zien dat schaalbaarheid zeker mogelijk is. Mijn advies aan adverteerders en de lezers van dit stuk, kijk niet alleen naar de podcastwereld als advertentieplatform, maar ook als onderdeel van je contentstrategie.