Overslaan en naar de inhoud gaan

JCDecaux krijgt exploitatie digitale schermen Utrecht in handen

Overeenkomst na lange juridische strijd.
JCDecaux Utrecht
JCDecaux Utrecht

Het gaat om de toevoeging van 51 digitale displays op 34 locaties in de (binnen)stad van Utrecht. Daarmee groeit het aanbod van de exploitant met ruim tien miljoen wekelijkse impressies, tot 210 miljoen impressies. Net als in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag gaat JCDecaux in Utrecht de zogeheten Métropole- en Avenue displays exploiteren. Er wordt begonnen met de bestaande RBL-schermen.

Het grootste deel van de displays staat in de binnenstad van Utrecht, in het gebied rond Utrecht CS, in de drukke winkelstraten en op verschillende locaties in de wijk Leidsche Rijn, met daarnaast ook groot formaat locaties langs de rondwegen in de stad.

Door deze uitbreiding beslaat het buitenreclamenetwerk van JCDecaux vanaf nu de volledige top-5 van de grootste steden in Nederland. Hannelore Majoor, ceo JCDecaux Nederland: 'Deze uitbreiding past perfect in de brede strategie van JCDecaux om met ons (digitale) out-of-home netwerk op impactvolle wijze alle inwoners en bezoekers van grote steden in de wereld, en dus ook in Nederland, te bereiken.'

Juridische strijd

Er ging een lange juridische strijd vooraf aan de toewijzing van de digitale schermen.

Eerder procedeerde Clear Channel tegen een constructie van de gemeente, RBL en concurrent JCDecaux. Aanvankelijk won Clear Channel de zaak en kreeg de exploitant tot en met 2033 de buitenreclameobjecten in gemeente Utrecht in handen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in