Overslaan en naar de inhoud gaan

Joop van den Ende plaatst weer paginagrote advertentie: ‘Kom in actie tegen sloop publieke omroep’

'In de VS zien we hoe een president mediabedrijven onder druk zet door te dreigen om vergunningen en fusiedeals te blokkeren.'
Joop van den Ende
© ANP

 Joop van den Ende roept opnieuw in paginagrote krantenadvertenties op tot bescherming van de Nederlandse media. Hij pleit daarin voor het behoud van het omroepbestel en stelt dat commerciële zenders eveneens meer slagkracht verdienen.

Het is een vervolg op zijn paginagrote advertentie in februari dit jaar waarin hij opriep om 'onze media tegen manipulatie techgiganten' te beschermen. In zijn nieuwe advertentie noemt hij de Verenigde Staten 'een afschrikwekkend voorbeeld van hoe het niet moet'.

Censuur

'In de VS zien we hoe een president mediabedrijven onder druk zet door te dreigen om vergunningen en fusiedeals te blokkeren. Het gevolg: censuur', zegt de 83-jarige producent en mediamagnaat, die daarbij een vergelijking trekt met het verkiezingsprogramma van de PVV.

Van den Ende noemt Nederland gezegend met een meerstemmig omroepbestel, waarin hij ruimte ziet voor reclame-inkomsten, zij het tot een maximum. Net als in zijn vorige advertentie hekelt hij 'politiek getreuzel' waardoor de overname van RTL Nederland door DPG Media zou zijn vertraagd. Verder  roept hij Den Haag op 'taal, kunst, cultuur en vrije meningsuiting' te beschermen.

'Stop met populistische kletspraat en werk aan een toekomstvisie waarmee Nederland weerstand kan bieden aan de overmacht van mediabedrijven uit Amerika én China.'

De hele advertentie is hier te lezen.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in