Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationaal Media Onderzoek kiest Nielsen voor uitvoering cross-media monitoring

Nielsen wordt voor vijf jaar de exclusieve leverancier van de cross-media Monitoring voor tv, radio en digital.
Cross-media
Cross-media
© Shutterstock
Cross-media
Cross-media
© Shutterstock

Nationaal Media Onderzoek (NMO), de belangenbehartiger van de Nederlandse media-industrie en Nielsen kondigen donderdag een vijfjarige overeenkomst aan. De samenwerking gaat in per 1 januari aanstaande. Nielsen zet zijn producten en diensten in om inzicht te geven in de cross-mediale content en reclamecampagnes die op televisie- en radiozenders worden uitgezonden op de Nederlandse markt. Ook het classificeren en harmoniseren van digitale campagnes zal onderdeel zijn van de cross-media monitoring oplossing die Nielsen gaat leveren aan NMO.

Omzetgroei

Het gecombineerde media-bereiksonderzoek moet media-exploitanten en media-buyers voorzien van ‘een gedetailleerde dataset die een dagelijks beeld geeft van wat er wordt uitgezonden’. NMO en Nielsen: ‘Media-exploitanten kunnen vervolgens effectief inkomsten genereren met de content van verschillende mediumtypen, wat de omzetgroei stimuleert. De oplossing stelt media-buyers in staat om op basis van betrouwbare informatie beslissingen te nemen over de advertentieruimte van de verschillende mediumtypen, wat betere resultaten voor adverteerders oplevert.’

Nationaal Media Onderzoek (NMO) wordt aangestuurd door de drie Joint Industry Committees, te weten NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), NLO (Nationaal Luister Onderzoek) en SKO (Stichting KijkOnderzoek) en daarnaast VINEX (Verenigde Internet Exploitanten).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in