Overslaan en naar de inhoud gaan

Stivoro promoot nieuwe stop-methode

Stichting Stivoro voor een Rookvrije toekomst heeft een nieuwe campagne ontwikkeld met als titel ‘Inhaleer het leven’, die een nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens een onderzoek van TNS-NIPO in opdracht van Stivoro neemt inmiddels 54 procent van de 8200 Nederlandse huisartsen deel aan de nieuwe methode, die volgens de stichting minder tijdrovend is dan bestaande methodieken. Stivoro schat dat dit zogenoemde ‘kortdurende stopadvies door de huisarts’ naar schatting jaarlijks 25.000 ex-rokers méér opleveren. Met behulp van een speciale brochure van Stivoro brengen de huisarts en zijn patiënt in enkele minuten het rookgedrag in beeld en maken zij afspraken over de termijn om te stoppen. De patiënt krijgt deze brochure mee en wordt verwezen naar een op de methode toegespitste internetsite voor verdere begeleiding. De begeleidende Stivoro campagne `Inhaleer het Leven' richt zich op de voordelen van stoppen en dus niet op de nadelen van het (blijven) roken. Die positieve benadering versterkt de motivatie van de roker die wil stoppen.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe adviesmethode is speciaal ontwikkeld voor huisartsen omdat zij een enorm bereik hebben. Volgens het TNS-NIPO Continu-onderzoek verschijnt 90 procent van de Nederlanders minstens eens per drie jaar bij de huisarts op het spreekuur. Patiënten blijken daarbij een advies van de huisarts in het algemeen serieus te nemen: 73 procent gaat (meer) nadenken over stoppen met roken, 38 procent heeft op doktersadvies een stoppoging gedaan en 35 procent is in elk geval (veel) minder gaan roken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in