Het ‘nationale publicatieplatform’ krijgt de naam Wuz, naar de rubriek ‘Wat u zegt’ in De Telegraaf. Internet moet ‘het kloppend hart’ worden in de samenwerking, maar de door consumenten ingestuurde content kan naast onlinepublicatie ook de krant, mobiele websites en het tv-programma Hart van Nederland van SBS halen.
Doel van de samenwerking is voor TMG en SBS ‘om de meest succesvolle content database voor consumenten van Nederland te vormen’. Volgens de partijen heeft de rubriek Wat u zegt een online-achterban met een gemiddeld bereik van 2,2 miljoen mensen per dag en trekt Hart van Nederland gemiddeld 1,2 miljoen kijkers.
TMG ziet Wuz als een belangrijke mogelijkheid om ‘de koppeling tussen krant en online te maken’. ‘Het heeft de potentie om groter te worden dan bestaande merken als GeenStijl en Speurders’, aldus directeur Exploratie Marianne Zwagerman, die vorige week tot directeur Digitaal bij TMG is benoemd. TMG heeft een belang van 20 procent in SBS.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu