Overslaan en naar de inhoud gaan

Trend van de week: van lach naar loyaliteit

Zo haal je als merk het meeste uit je 1 april-uiting.
The Box Shoe
The Box Shoe
The Box Shoe
The Box Shoe

1 april biedt een unieke kans voor marketeers om hun creatieve, maar vooral ook humoristische kant te laten schitteren. Hoe kunnen merken deze grappendag gebruiken om niet alleen te vermaken, maar ook te belonen?

Een opvallend voorbeeld hiervan kwam van Adidas. Op deze ludieke dag lanceerden ze de "Box Shoe" - een innovatieve sneaker met een uniek doosvormig design. Hoewel het aanvankelijk als een grap werd gepresenteerd, besloot Adidas verder te gaan dan alleen maar een geintje. Voor degenen die zich hadden ingeschreven voor een herinnering, lag er een bijzondere beloning in het verschiet: een op maat gemaakte "shoebox cabinet" ontworpen door Gab Bois.

De aanpak van Adidas illustreert perfect hoe merken 1 april-grappen kunnen omzetten in waardevolle interacties met hun publiek. Door niet alleen te entertainen maar ook te belonen, versterken merken de band met hun community en creëren ze positieve associaties die verder gaan dan alleen maar een lolletje.

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in