Overslaan en naar de inhoud gaan

Wefilm komt met eigen media-tak: 'Integratie media cruciale succesfactor'

Rocco Stallvord gaat Wefilm Media leiden.
Wefilm
Bas Welling (links) en Rocco Stallvord.
Wefilm
Bas Welling (links) en Rocco Stallvord.

Creatief bureau Wefilm breidt haar diensten uit met een eigen media-tak. De integratie van creatie, productie én media is volgens het bureau een cruciale succesfactor voor het behalen van impact. Wefilm pakt daarom zelf de verantwoordelijkheid voor mediastrategie, met verdiende aandacht als startpunt, en voert samen met opdrachtgevers de regie over de totale media-inzet. Rocco Stallvord gaat Wefilm Media leiden. Ook Vincent Siegelaar maakt onderdeel uit van het nieuwe team.

related partner content for mobile comes here

'Ons doel is om merken en de thema’s die zij omarmen talk-of-the-town te maken', zegt Bas Welling, managing director Wefilm. 'Het simpelweg inkopen van aandacht voor de campagnes is dan niet genoeg. We hebben in het verleden te vaak meegemaakt dat de organische verspreiding van een spraakmakend idee beperkt werd door een te traditionele media-inzet. Binnen Wefilm Media zoeken we naar de ultieme mix van verdiende en betaalde aandacht om zo de impact van onze campagnes nog verder te vergroten. We willen voor onze opdrachtgevers alles eruit halen wat erin zit, en daar gaat deze stap aan bijdragen.'

Media-regisseur

ADCN Grand Prix-winnaar Wefilm startte in 2010 als filmproductiebedrijf. In 2016 is daar een concepting- en strategie-tak aan toegevoegd, die rechtstreeks voor merken werkt. In 2019 werd Stallvord als media-regisseur aangetrokken. Er is een jaar uitgetrokken om de potentie te verkennen en de optimale werkwijze te ontwikkelen. In dat jaar werkte Wefilm Media onder meer voor opdrachtgevers als  Takeaway.com, Spieren voor Spieren, Gezonde Generatie en Milieudefensie. 

Vernieuwend

'Om de potentie van Wefilm-content volledig te benutten, stemmen we alle media-inzet van de klant op elkaar af', stelt Rocco Stallvord. 'Dus van hun eigen socials tot PR en van influencers tot traditionele media inkoop. We nemen niet de rol van het media- of social bureau over, maar voeren samen met de opdrachtgever de regie over de totale media inzet, zodat het elkaar vanuit de inhoud versterkt en alle partijen in hun kracht komen te staan. Een vernieuwend model, waarmee we nog meer impact voor serieuze problemen kunnen maken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in