Mondelez in Nederland naar Wavemaker

De internationale mediapitch van het concern is afgerond en WPP/GroupM is de grote winnaar.

_

Mondelez rondde deze week een international mediareview af die het concern in maart begon. WPP heeft daarvan het grootste deel gewonnen. In Europa krijgt GroupM een groot deel van het account, verdeeld over de bureaus Wavemaker en Mindshare. In Nederland wint Wavemaker, dat namens GroupM aan de pitch meedeed.

Carat
Carat (Dentsu Aegis Network) raakt daarmee het grote media-account in Nederland kwijt.

Wel blijft Carat in een aantal Europese landen voor Mondelez werken en krijgt het er ook onder meer de Russische markt bij. Verder is Publicis Groupe bureau Spark nog actief voor de merken van Mondelez, waaronder
Milka, Toblerone, Oreo, Philadelphia, LU, Cadbury en Côte D’Or.

WPP wint veel
WPP lijkt met de zoveelste winst dit jaar in een internationale pitch geen last te hebben van het ‘post-Sorrell effect’. Recent werd bekend dat GroupM-bureau MediaCom internationaal Mars en Shell binnenhaalde. In juli won dat bureau ook al adidas (en verloor Carat het account in Nederland).

Volgens een statement van Mondelez wil het concern zich met de keuzes meer richten op ‘programmatic, transparantie en e-commerce'.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie