NRC heeft procentueel grootste aanvullende bereik van alle nieuwsmerken

NMO Print & Merken Monitor 2023-IV heeft voor het eerst bereikscijfers voor de digitale editie van dagbladen naast print.

NRC heeft het grootste aanvullende bereik van alle nieuwsmerken, zo blijkt uit de vandaag gepubliceerde NMO Print & Merken Monitor 2023-I. Daarin zijn voor het eerst de bereikscijfers voor de digitale editie van dagbladen opgenomen naast print. Editiebereik gaat om print plus digitale replica.

NRC heeft een aanvullend bereik (toename gemiddeld editiebereik) van 81 procent, gevolgd door het Reformatorisch Dagblad met 61 procent en de Volkskrant met 52 procent. De Telegraaf heeft een aanvullend bereik van 5 procent, maar volgens NMO is de digitale replica nog niet volledig gemeten (Meer cijfers in de laatste alinea).

NRC trekt nieuw en jonger publiek

NRC laat in een persbericht weten dat het aantal abonnees op de digitale krant de afgelopen jaren met 55 procent is gestegen. Het vandaag gepubliceerde bereiksonderzoek van NMO laat die groei nu ook zien in de bereikcijfers, met een additioneel gemiddeld editiebereik van 81 procent. 

Ook laten de bereikcijfers zien dat NRC met haar digitale platformen steeds meer jongere lezers en luisteraars bereikt. Zo is de helft van de podcastluisteraars jonger dan 35 jaar en kenmerkt de NRC-doelgroep zich door een hoge selectiviteit onder hbo+-opgeleide, ambitieuze en welstandige lezers en luisteraars. 

'Onze eigen interne cijfers lieten dat al zien, maar gelukkig kunnen we dit nu ook staven met externe cijfers', zegt commercieel directeur Madelon Fortuin. Ze laat weten dat NRC voor de digitale krant een nieuwe advertentiepropositie heeft ontwikkeld: de Digitale Impact Pagina. 'Dat is een schermvullende advertentie waarmee je de digitale NRC-krantenlezer bereikt. Niet alleen heb je maximale impact, maar ook is de advertentie aanklikbaar waardoor we onze lezers direct in contact kunnen brengen met de adverteerder.'

AD heeft grootste editiebereik

Uit de NMO Print & Merken Monitor 2023-IV blijkt dat AD het grootste is in editiebereik: 927.000 en een additioneel bereik van 16 procent. De Volkskrant staat op een tweede plaats met 737.000 en een aanvullend bereik van 52 procent. De Telegraaf volgt met 710.000 en een aanvullend bereik van 5 procent (nog onder voorbehoud). NRC is vierde met 489.000 en een aanvullend bereik van 81 procent. 

Trouw: 246.000 en 29 procent additioneel bereik, Reformatorisch Dagblad 177.00 en 61 procent additioneel bereik en Nederlands Dagblad 86.000 en 20 procent.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie