Ook Talpa en BrandDeli schaffen bureaucommissie af

Ster en RTL gingen de partijen voor.

Na Ster en RTL hebben ook Talpa Network en BrandDeli besloten de 15 procent bureaucommissie per 1 januari 2019 af te schaffen. Ster deed dit al begin dit jaar.

Beide mediabedrijven laten dat aan hun relaties weten. Volgens CEO Allard Ruyl van BrandDeli is de stap in lijn met de ontwikkelingen en 'de wens van een merendeel van de markt'.

Ivoren toren

Talpa meldt: 'Er is de afgelopen periode in de pers veel gecommuniceerd over de bureaucommissie. Dit heeft er toe geleid dat veel relaties ons de vraag hebben gesteld wat Talpa TV per 2019 gaat doen met de bureaucommissie; handhaven of afschaffen? Onze wedervraag daarop was; wat zou jij willen? Immers, Talpa TV opereert niet vanuit een denkbeeldige ivoren toren. Klanten, zowel adverteerders als mediabureaus, zijn voor ons het belangrijkste onderdeel in het media ecosysteem. In die markt staan wij voor een beleid dat zo goed als mogelijk aansluit bij de wensen. Na een inventarisatie bleek dat het overgrote deel van de klanten zich uitspreekt voor marktstandaardisatie en daarmee dus voor afschaffing.

RTL kondigde eerder deze maand aan de bureaucommissie af te schaffen. Mediabureaus verwachten dat de radiopartijen de stap ook gaan zetten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie