Tien jaar lang was het een zeer beloftevol fenomeen dat steeds maar niet echt van de grond wilde komen, maar nu neemt online retailing toch echt een grote vlucht. Amerikanen kopen steeds meer via internet, in 2004 al voor 145 miljard dollar (7 procent van de Amerikaanse retailverkoop) – een groei van 26 procent ten opzichte van 2003. Het detailhandelslandschap zal grondig worden hervormd. Een belangrijk element is dat de grote jongens – zoals Sears, Roebuck & Co. en Wal-Mart Stores – nu serieus met internet aan de slag zijn gegaan. Zij jagen online op nieuwe markten en benutten hun grootte om prijzen omlaag te drijven. Een even belangrijke groeifactor is dat duizenden kleinere (lokale) nichespelers in de VS via internet een nationaal publiek – en navenante groei – bereiken. Nisfirma’s als Blue Nile (sieraden), eBags (dat een assortiment van 12.000 tassen heeft) en Zappos (schoenen) draaien al omzetten van boven de 100 miljoen dollar.
E-tailing komt eindelijk op dreef
Online shopping begint in de VS nu dan toch echt goed van de grond te komen.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu