Belangrijke voordelen van databasemarketing zijn het bevorderen van herhalingsaankopen, merkloyaliteit en directe consumentenrelaties. Maar producenten als Diageo (bier, sterke drank) maken er bijvoorbeeld ook gebruik van voor productinnovaties. De voordelen groeien naarmate meer data en (daaruit afgeleide) kennis zijn verzameld. Kleinschalig beginnen en gestaag uitbouwen is dan ook het devies. Met de huidige technologieën, zoals interactieve tv en internet, zijn de mogelijkheden om consumenten- en prospectdata te verzamelen groot, ook voor fmcg-merken. Toch is databasemarketing niet weggelegd voor elk fmcg-merk. Een belangrijk ingrediënt voor succes is een brede portfolio van merken gericht op ongeveer dezelfde doelgroepen. Door cross- en up-sellmogelijkheden en/of de levenslange klantenwaarde van een klant door een merkenreeks heen, is de vereiste ROI voor een reeks merken immers makkelijker te genereren dan voor afzonderlijke merken.
Fast moving data
Steeds meer fmcg-merken maken gebruik van op data gebaseerde marketing.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu