Radio 10 met Top 4000 marktleider in commerciële doelgroep

De afgelopen twee weken was Radio 10 al marktleider in 13+ met de hitlijst.

Radio 10 is in de derde week van de Top 4000 marktleider in de commercieel belangrijke doelgroep 20-49 jaar. Met een aandeel van 19,3 procent behaalt de zender van Talpa Network naast het marktleiderschap ook een eigen record in beluistering. De afgelopen twee weken was Radio 10 al marktleider in de kerndoelgroep 30-59 jaar en 13+.

Voorgaande weken liet de zender al een forse stijging zien. In de eerste week van de lijst 17,2 procent, in de tweede week 18,0 procent.

Creative Director Radio Dave Minneboo: 'Dankzij de nieuwe meetmethode kan de beluistering dit jaar voor het eerst preciezer gemeten worden. Uit de positieve reacties van onze luisteraars wisten we al dat de Top 4000 ongekend populair is en nu bevestigen de cijfers dat meer dan ooit. Deze week heeft Radio 10 een record aan verschillende luisteraars (13+) weten te bereiken: ruim 3,4 miljoen.'

De gehele radiogroep van Talpa Network haalt een record. Inclusief de themastations scoort Talpa Network met Radio 538, Radio 10 en Sky Radio 41,4 procent marktaandeel in 20-49 jaar.

NPO Radio 2 Top 2000

Of Radio 10 in de hele maand december marktleider wordt, is nog even afwachten. Traditioneel is NPO Radio 2 in de feestmaand marktleider met de uitzending van de Top 2000. Die uitzending begint op 25 december. Wel is al 'De Extra 500' te horen op de publieke zender, met de nummers 2500 tot en met 2001.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie