Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Nederland herstructureert digitale activiteiten

Alle content moet samenkomen op RTL.nl.
RTL
© ANP

RTL Nederland zet de volgende stap in zijn digitale strategie met de creatie van RTL.nl, het platform waar alle digitale RTL-content op het gebied van nieuws, actualiteiten en entertainment moet samenkomen. |

Ter voorbereiding van deze stap heeft RTL het afgelopen jaar de digitale portfolio van losse apps en websites in aantal teruggebracht tot zes. Deze maand wordt stapsgewijs de content van de apps en websites van RTL Z, Bright, VTBL, Eigen Huis & Tuin en RTL 7 Darts tijdelijk ondergebracht bij RTLnieuws.nl.

De losse programmawebsites gaan tijdelijk over naar RTLXL.nl. RTL verwacht in het eerste kwartaal van 2021 het gehele aanbod, inclusief de online activiteiten van RTL Boulevard en RTL Nieuws, onder te brengen in het nieuwe platform RTL.nl.

Wel blijven Videoland, Buienradar en Evajinek.nl naast RTL.nl bestaan. 

RTL.nl moet een duidelijker, consumentgericht aanbod bieden. Het platform mede ontwikkeld op basis van consumentenonderzoek.

Sven Sauvé, ceo RTL Nederland: 'De digitale content boden we tot nog toe versnipperd aan. De oplossing is focus. We willen die rijke content samenbrengen op één consumentgericht platform, RTL.nl.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in