RTL gaat samenwerken met Qmusic, Exterion Media en Jean Mineur

RTL maakte dat bekend tijdens het Knippen en Scheren Event.

RTL Nederland en Qmusic gaan per 1 januari volgend jaar samenwerken op het gebied van branded content. De bundeling van de krachten moet adverteerders en merken de mogelijkheid bieden hun bereik te vergroten. Ook komt er een samenwerking met out-of-home exploitant Exterion Media en bioscoopreclamebedrijf Jean Mineur Mediavision.

Dat werd vanmiddag bekend tijdens Knippen en Scheren Event in Theater Amsterdam, waarin RTL meer onthulde over de nieuwe Fan centric strategie en de commerciële koers die het mediabedrijf het aankomende jaar wil gaan varen.

Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer bij RTL licht de samenwerking met Qmusic toe: ‘Door de samenwerking te zoeken met Qmusic wordt een groter relevant bereik gegarandeerd. Qmusic is een ondernemend radiostation dat elke dag een enorme schare luisteraars aan zich weet te binden. Door die kracht te koppelen aan onze groeiende kennis van onze kijkers en bezoekers zijn we samen in staat om mooie innovatieve crossmediale proposities te ontwikkelen.'

Op commercieel vlak werd vorige maand bekend dat ook RTL de bureaucommissie schrapt, in navolging van Ster. Andere grote mediapartijen als BrandDeli, Qmusic en Talpa zijn inmiddels ook om.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Henk Burgerhout
Tja, logische actie.... maar het is inmiddels wel duidelijk, dat RTL van trendsetter verworden is tot een (in het beste geval...) trendvolger. Kom weer eens met echt vernieuwende initiatieven, dames en heren!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie