Sanoma vergroot belang in Scoupy naar 95 procent

Maurits Priem is de nieuwe managing director van het platform, waarmee Sanoma grote plannen heeft.

Scoupy

Sanoma vergroot het belang in Scoupy, het platform waarin onder andere kortingsacties opgezet kunnen worden. Dat maakt het vandaag bekend tijdens de eerste editie van de Media Summer Sessions in eigen huis.

Verder wordt Maurits Priem managing director vanaf 1 september. De oprichters van Scoupy gaan zich richten op internationale expansie van het platform.

FMCG salesteam
Scoupy is de afgelopen jaren voor Sanoma een belangrijk platform in de FMCG-markt geworden. De propositie is gericht op het realiseren van aankopen en het aggregeren van aankoopdata, versterkt door het mediabereik van Sanoma. Sanoma gaat beiden daarom integreren in één FMCG-salesteam.

Uitbreiding naar het buitenland

De oprichters van Scoupy, Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras, gaan zich richten op uitbreiding in het buitenland. Bras namens de oprichters: 'Na de snelle groei in Nederland kijken we nu naar andere landen. We blijven middels zitting in de raad van advies betrokken in Nederland. De ontwikkeling in Nederland is een belangrijke springplank voor het buitenland.'

Benoeming Maurits Priem
Maurits Priem, nu strategy director Central Europe bij Essity, gaat Scoupy vanaf 1 september leiden. Hij had meerdere (inter)nationale rollen bij Essity en Heinz. 

Later vandaag meer over de Media Summer Sessions

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie