Tonny Media slaat handen ineen met betaald podcastplatform Podimo

Sander Schimmelpenninck (oprichter podcastbedrijf Tonny) spreekt van ‘volgend hoofdstuk in Nederlandse podcastgeschiedenis’.

Coverart van 'De Zelfspodcast' van Tonny Media.

Tonny Media gaat 'exclusieve podcasts' maken voor Podimo, een nieuwe abonnementsdienst voor podcasts. De podcastseries zullen worden gepresenteerd door bekende namen uit de werelden van televisie, journalistiek en YouTube, zo laat Tonny weten. Ook zal 'een van Tonny's populairste podcasts' verhuizen naar Podimo om daar exclusief beschikbaar te komen en verschijnen er spin-offs van bekende podcasts van Tonny Media, zoals De Zelfspodcast, Geuze & Gorgels en Marc-Marie & Aaf Vinden Iets. Eerstgenoemde was een paar jaar geleden de eerste podcast in Nederland die begon met betaalde abonnementen.

Podimo is een internationaal betaald podcastplatform, met reclamevrije podcasts en audioboeken, dat met name in Denemarken, Spanje, Noorwegen en Latijns Amerika bekend is. Podimo lanceert eind maart in Nederland. Tonny Media is naar eigen zeggen 'het spannendste podcastbedrijf' van Nederland en is opgericht door Sander Schimmelpenninck, Jaap Reesema en Titus van Dijk.

Logische volgende stap

Schimmelpenninck zegt: 'Podimo is een interessante toevoeging aan het podcastlandschap en we zijn dan ook verheugd onderdeel te zijn van dit volgende hoofdstuk in de Nederlandse podcastgeschiedenis. Samenwerken met nieuwe abonnementsplatformen zoals Podimo is een logische volgende stap voor ons, waardoor we als Tonny op de troepen vooruit blijven lopen.'

Morten Strunge, ceo van Podimo, vult aan: 'Sander, Jaap en Titus hebben een van de meest interessante podcastuitgeverijen van Nederland gebouwd. Met hun focus op bekende namen en vermakelijke content hebben ze veel Nederlanders kennis laten maken met het fenomeen podcast. We vinden het fantastisch om de podcasts van Tonny Media exclusief op Podimo te kunnen aanbieden.'

‘Nog steeds enorme groei’

Een interessante move, aangezien vorige week nog bekend werd dat podcastbedrijf Topcast Media, concullega van Tonny Media, de stekker eruit trok. Voor Tonny lijkt de podcastmarkt in ieder geval in volle bloei. ‘We zien nog steeds een enorme groei in nieuwe adverteerders die het geloof in podcasts hebben', aldus Titus van Dijk toen in Adformatie.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie