Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever wekt Andy weer tot leven

Vreemde actie van Unilever. Enkele jaren terug viel het doek voor het schoonmaakmiddelmerk Andy. Dat gebeurde in de Grote Merken Sanering…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Andy exit, net als bijvoorbeeld wasmiddelmerk All. De producten van de allesreiniger werden onder geplaatst. Dat was in 2001.

Maar nu kwam afgelopen week het bericht dat het Unilever-merk Andy bij het nieuwe bureau is geplaatst.

Ik dacht aan een 1 april-grap, maar dat is dus geenszins het geval, verzekerde Frank Weijers, director Home&Personal Care van Unilever Nederland, me vanmorgen.

Hij zegt: 'De allesreinigers onder Cif konden de doelstellingen niet waarmaken.'

Vraag: Jullie verloren marktaandeel in allesreinigers onder Cif?

Weijers: 'We konden de doelstellingen die we ons gesteld hadden niet halen. En hebben toen besloten om het weer onder het merk Andy op de markt te brengen.'

Deze week stroomt het merk weer in en de mensen van Alfred (bekenden van Unilever, want grotendeels van Lowe afkomstig) werken aan de herintroductie-campagne.

Ik vroeg Weijers nog of All nu ook nog terugkomt, maar dat is niet het geval.

Opmerkelijk blijft het wel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in