Premium

A$AP Rocky is nieuwe stijl-boegbeeld van Klarna

Wereldwijde campagne van het fintechmerk roept op om de lockdown-modelook aan de wilgen te hangen en weer een modieuze look aan te meten.

ASAP Rocky is nieuwe stijl-boegbeeld van Klarna

Klarna, zelfverklaard wereldwijd expert op het gebied van eenvoudig winkelen en betalingen, presenteert een internationale samenwerking met A$AP Rocky. Samen met de muzikant en vooraanstaand stijlicoon  wil Klarna mensen aanmoedigen om zich weer in stijl te kleden nu de lockdowns wereldwijd worden versoepeld. In de nieuwe campagne van het fintech-bedrijf is het de nog niet gereleasde nieuwe track van de muzikant die de boodschap kracht bij moet zetten.

Rocky werd eerder al aangekondigd als nieuwe aandeelhouder van het van het Zweedse merk.

De Klarna-commercial

Drop Your Lockdown Look with ASAP Rocky and Get Smoooth Again | Klarna

Muziek, Mode, Gucci, Klarna

Rocky geeft wel toe dat het niet aan hem is om te bepalen wat mensen moeten dragen of hoe ze het moeten dragen. ‘Toch help ik Klarna graag met het creëren van een centrale plek waar mensen de eigen stijl kunnen herontdekken. Het bieden van dergelijke fashion inspiratie sluit goed aan bij de adviserende rol die ik al jaren heb in de fashionwereld.’

Rocky speelde eerder al in de kleurrijke en muzikale Gucci Tailoring-commercial, waarin zelfs rocklegende Iggy Pop modieus gekleed was.

A$AP Rocky, Iggy Pop and Tyler, The Creator in the New Gucci Tailoring Campaign

Lockdown-looks terug in de kast

Volgens Klarna is het updaten van de garderobe voor 61% van de Nederlanders geen prioriteit geweest het afgelopen jaar. Klarna: ‘Mensen wachten tot de pandemie voorbij is, pas dan investeren ze in een nieuwe kledingcollectie.’

De betalingsprovider verwacht nu dan ook dat de zogenaamde ‘lockdown-look’ snel terug in de kast verdwijnt zodat items als jurkjes en overhemden weer tevoorschijn komen, die gecombineerd kunnen worden met nieuwe fashion-items. Volgens Klarna is een meerderheid van de consumenten van plan om de ‘mode-schade in te halen’ en meer aandacht te besteden aan de outfit dan voor de pandemie. 

 A$AP Rocky is nieuwe stijl-boegbeeld van Klarna
A$AP Rocky is nieuwe stijl-boegbeeld van Klarna

Ontwaken uit fashion-winterslaap

David Sandström, cmo van Klarna, zegt in een verklaring dat de wereld langzaam weer opkrabbelt. ‘Het is tijd om weer te gaan genieten van het gevoel dat je krijgt als je jezelf goed en stijlvol kleedt en A$AP Rocky’s innovatieve mindset en zijn onfeilbare gevoel voor stijl en creativiteit om de consument te inspireren, sluiten perfect aan bij onze activiteiten. Samen gaan we ervoor zorgen dat de mensen wakker worden uit hun fashion-winterslaap om ze aan te moedigen om zichzelf door middel van mode weer te uiten.’

De campagne wordt wereldwijd uitgerold op tv, social media, online en middels digitale buitenreclame.

Lees ook: In fashionretail is omnichannel nu het toverwoord

Credits:

Global

Client – Klarna - @klarna
Brand Lead - Christian Cabau
Marketing Manager - Julia Grönstedt
Art director  - Nima Akbari
Art director - Pontus Gustavsson
Production lead  - Sophie Burgoyne
Producer - Leo Holte

Netherlands

Regional Marketing lead - Céline Jonker

PR agency - Newslab

Media agency - Zigt

SoMe agency - Zoekhelden

Talent
A$AP Rocky @asaprocky
A$AP Rocky Management John Ehmann Wood Media
Skepta @skeptagram/
A$AP Rocky’s Stylist - Matthew Henson - @henson

Agency -  NORDDDB
Andreas Dahlqvist - Creative Director
Anna Salonen - Art director
Production Company – Caviar London - @caviar.tv
Director –  Los Perez - @lospereztv

Executive Producer – Sorcha Shepherd -@Scorchshepherd
Producer – Javier Alejandro - @javieralejandroxldn
Production Manager  - Zoe Travica - @zoetravica
Director Of Photography – Ben Todd @Toddy911
Production Designer -  Mark Connell @markjonathanconnell
Music supervisor Jenny Ring
Film Composer Petter Winnberg
Service production company - @b2yproductions
Editing Company - Final Cut @finalcutedit
VFX by No.8 @no8ldn
Grade by Electric Theatre Collective @electric.theatre.collective
Sound design and final mix: Banjo Soundscapes - @banjo_soundscapes

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie