Dpdk presenteert interactieve kunstinstallatie tijdens Nederlands Film Festival

Het digitale bureau ontwikkelde voor het Franse automerk DS een interactieve installatie en het bijbehorende online platform 'Signature Art'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op het worden bezoekers uitgenodigd om hun handtekening digitaal achter te laten. Vervolgens wordt van elke handtekening - met behulp van - realtime een 3D-kunstwerk gecreëerd. In de speciale installatie op het festival wordt een 3D-versie van de Gouden Kalf gereconstrueerd, bestaande uit kleine DS-logo&;s.

&;Met dit project laat zien hoe de werelden van off- en online technologie samen voor een verrassende avant-garde merkervaring kunnen zorgen&;, aldus Anne Lobbes, director press & public relations DS.

Geïnspireerd op Nederlandse Walk of Fame
Het creatieve idee is geïnspireerd door de Nederlandse Walk of Fame - de - aan de Vinkenburgstraat in Utrecht. Ingemetseld tussen de straatstenen liggen gouden tegels met handafdrukken van Gouden Kalf-winnaars van de afgelopen jaren. Op de tegel staat naast een handafdruk van de actrice of acteur ook een handtekening.

Pim van Helten, ceo van Dpdk: &;De Signature Art is een uitnodiging voor alle fans en acteurs die het festival bezoeken om zich op een unieke manier te vereeuwigen tijdens de grootste filmfestival van Nederland. Naast een leuke kunst ervaring ter plekke vormt Signature Art ook een unieke online verzameling van hedendaagse persoonlijke uitingen.&;

Het 35e Nederlands Film Festival vindt plaats van 23 september tot en met 2 oktober in het nieuwe NFF Festivalhart Tivoli Vredenburg en de Utrechtse bioscopen. Het thema van dit jaar is Grenzeloos Nederlands.

Bezoekers kunnen nu al hun handtekening toevoegen op het .

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie