Overslaan en naar de inhoud gaan

Ex-reclameman Bob Hoffman: ‘De online reclamewereld is een beerput van toezicht, corruptie en fraude '

Op zijn blog The Ad Contrarian veegt de Amerikaanse ex-reclameman Bob Hoffman de vloer aan met de online advertising industrie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

 is mede-oprichter en voormalig chairman/ceo van het Amerikaanse onafhankelijke reclamebureau Hoffman/Lewis advertising. Hij trok zich in 2013 terug uit de bureauwereld.

related partner content for mobile comes here

Nu is hij partner in Type A Group en schrijver van onder meer de invloedrijke marketing- en reclameblog

Daar verscheen afgelopen week het volgende stuk van zijn hand:

&;Ad blocking far exceeds ad skipping&;

It was about 9 years ago. I was sitting in a client board meeting.

The client was one of the biggest advertisers on the planet. The subject was the death of tv advertising. We had been reading all about the growth of DVRs, and how ad skipping by consumers was going to decimate tv advertising.

Consumers are going to record all programs, watch at their leisure, and zip right through the ads, we were told.

IBM had just issued a report called &;The End Of Television As We Know It.&;  

The hysteria was palpable. What are we going to do? 

I just sat there and rolled my eyes.

Sometimes success in the advertising business is about sitting quietly and letting clients proceed with their hysterical delusions.

But there&;s hope, we were told. Interactive advertising! Online advertising is going to allow us to gather a treasure trove of data about consumers. We will be able to use analytics to reach them individually. So we can tailor our messages to their individual needs, interests, and behaviors. They will actually welcome our messages!

Repeat eye roll.

Cut to today. According to Nielsen, in Q1 2015, DVR viewing represented about 10% of tv usage, and the incidence if ad skipping among DVR users is about 50%. So about 5% of tv ads are being skipped.

Meanwhile, in the magical land of &;interactive&; advertising, ad blocker usage is already approaching 20% in the U.S. and is up around 40% in the U.K.

In other words, the blocking of online ads is many times greater than the skipping of tv ads.

And online ad blockers aren&;t even mainstream yet.

As usual, the experts got it totally backwards. Consumer behavior is telling us that they are finding the oppressive and intrusive nature of online advertising far more obnoxious than tv advertising. 

Where&;s the hysteria this time? Where are all the &;online advertising is dead&; stories?

The online ad industry is a cesspool of surveillance, corruption, and fraud. 

Instead of working to clean up the corrupt, oppressive nature of their business, the astoundingly clueless Interactive Advertising Bureau (Inactive Advertising Bureau) is thinking about suing ad blocker developers. Yeah, that&;s it. Punish consumers for your ineptitude.

Adobe estimates that ad blockers are costing publishers over $20 billion annually. And Apple is reportedly about to allow ad blocking software on its new iOS9 mobile operating system.

It&;s wake-up time, fellas.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Bart

'

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in