Kavanaugh bier? 'Als het maar bitter is...'

Heeft de Amerikaanse Brian William goud in handen met zijn aanvraag tot merkregistratie voor het merk Kavanaugh Beer?

Kavanaugh Beer
Shutterstock

Brian William, een Amerikaan uit de staat Ohio, denkt vermoedelijk dat hij goud in handen heeft. Op 27 september, op de dag dat rechter Brett Kavanaugh zijn emotionele betoog hield voor de Amerikaanse Senaatscommissie voor Justitie, diende William in de Verenigde Staten een aanvraag tot merkregistratie in voor het merk Kavanaugh Beer.

30 bier

Tijdens zijn snikkende verweer had de rechter in spé onder ede moeten toegeven dat hij in zijn jonge jaren wel erg verzot was op bier. Gedurende het verhoor sprak Kavanaugh het woord bier maar liefst 30 keer uit. Daarmee transformeerde de onfortuinlijke rechter zichzelf - onbedoeld – in één klap tot een heel aantrekkelijk merk voor bier. Je ziet de flesjes Kavanaugh (met een fraai etiketje met een man in toga?) al bij de slijter staan: dat gaat Brian William geen windeieren leggen. Op Twitter werd het merk meteen enthousiast ontvangen. Zo reageerde het Amerikaanse Beer Law Center met de tweet: ‘Welke alcohol-variatie het ook gaat worden …, als het maar bitter is.’

Toestemming?

Toch is het niet helemaal zeker of William inderdaad gaat krijgen wat hij wil. In de Verenigde Staten geldt namelijk de regel dat je alleen iemands naam als merk kunt registreren als je daarvoor toestemming hebt. De kans is dus aanwezig dat het Amerikaanse merkenbureau de registratie straks gaat tegenhouden. En dan moet William op bezoek bij rechter Kavanaugh om toestemming te vragen voor de registratie van zijn bier-merk. En of Kavanaugh die toestemming na alle commotie gaat geven is de natuurlijk de vraag.

 

Bas Kist - Merkenbureau Chiever

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Linkedood
En dan proosten we op het eind van hersenloos links
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
thierry cattoir
enige ethische beschouwing bij dit triest depot is merkenboeren vreemd?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie