KwikFit is de meest bekende garageketen van Nederland. Acht op de tien Nederlanders noemen KwikFit spontaan. Dat blijkt uit consumentenonderzoek (N=500), dat werd uitgevoerd in een samenwerking tussen Adformatie en MSI-ACI naar aanleiding van het interview in het kader van CMO Studio met Arjan van der Meer, marketingdirecteur bij KwikFit. Van der Meer is in zijn nopjes met de onderzoeksresultaten: ‘We zijn blij met deze herkenning, al zien we bij jongere doelgroepen nog groeikansen. Onze recente TikTok-campagnes spelen hierop in.’
Wat denkt Nederland over KwikFit?
Wanneer Nederlanders aan KwikFit denken, springen woorden als ‘banden’ en ‘goede service’ er direct uit. Ook wordt KwikFit omschreven als professioneel, betrouwbaar en betaalbaar. Maar wat nog ontbreekt, zijn associaties met warmte en milieuvriendelijkheid. Arjan: ‘Daar gaan we aan werken. Onze nieuwe merkcampagne draait om de mensen achter KwikFit en moet juist die menselijke en sympathieke kant meer benadrukken.’
Innovatie en groei in nieuwe diensten
KwikFit wordt vooral geassocieerd met banden, APK's en onderhoudsbeurten, maar heeft ook een breed aanbod van diensten. Bijvoorbeeld E-bike onderhoud, een nieuw segment waar nog groeikansen liggen. Van der Meer: ‘We zetten stappen om deze diensten bekender te maken. Innovatie is essentieel, en onze focus op E-services helpt ons om bij te dragen aan betaalbare, duurzamere mobiliteit.’
Prijs blijft belangrijk, maar vertrouwen wint
Auto-onderhoud blijft een prijsgedreven categorie: 64% van de ondervraagden geeft aan dat kortingen en aanbiedingen belangrijk zijn. Toch spelen vertrouwen en kwaliteit een grotere rol bij de keuze voor een garage. Van der Meer bevestigt: ‘Betaalbaar onderhoud zit in onze missie verankerd, maar onze grootste investering ligt in het trainen en coachen van ons personeel. Vertrouwen en goede service maken voor onze klanten het verschil.’
Klanten blijven terugkomen
Bijna twee derde van de Nederlanders heeft ooit gebruik gemaakt van de diensten van KwikFit, en 80% van hen is (zeer) tevreden over hun laatste bezoek. Klanten waarderen vooral de goede bereikbaarheid, concurrerende prijzen en snelle service. Arjan: ‘Dat we zoveel mensen kunnen helpen, is mede dankzij ons uitgebreide netwerk. We blijven werken aan het verbeteren van de klantervaring, zodat klanten keer op keer voor ons kiezen.’
Bonusmateriaal
Bij CMO Studio en het Adformatie Consumentenpanel i.s.m. MSI-ACI houden wij er niet van om lezers zonder bonusmateriaal te laten gaan. Hieronder dus nog een bonustabel.