Premium

Marketeer baseert strategie het vaakst op omzetgroei

GROTE MARKETING ENQUÊTE 2022 | Niet toegevoegde waarde voor de klant, niet merkgroei, maar omzet omzet omzet!

Groei mensen!
Shutterstock

Is marketing all about the brand? Nou, niet dus. De meeste ondervraagde marketeers zeggen namelijk dat de marketingstrategie van zijn of haar organisatie overwegend bepaald wordt door omzetgroei, vier op de tien. Voor de meesten is het startpunt dus: Hoe gaan we meer pegels verdienen? Dat blijkt uit de Grote Marketing Enquête editie 2022, die net als voorgaande jaren tot stand is gekomen in een samenwerking tussen Adformatie en DVJ Insights (N=369).

De Grote Marketing Enqête is ieder jaar een momentopname tegen een veranderde achtergrond. Het is lang geleden dat die achtergrond zo scherp veranderd was ten opzichte van een jaar eerder. Het spreekt voor zich dat er veel kopzorgen zijn die marketeers uit hun slaap houden. In een serie van acht, lichten we de ontwikkelingen uit, die dit jaar het meest opvielen. Deel II: Alles over marketingstrategie. Hieronder een aantal stellingen. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie