Natwerk & Chin Chin Club openen Febo-vestiging met infinity-muur

'Het voelt als een jongensdroom die uitkomt'

Natwerk & Chin Chin Club openen Febo-vestiging met infinity muur
Natwerk

Na de Muur van Hadrianus en de Chinese muur, is vanaf er nu ook de Amsterdamse muur van Febo op de Rozengracht. Volgens bureau Natwerk doen de verlichte luikjes en spiegels mensen in een oneindig snack-universum wanen. Het nieuwe Febo-filiaal met de eerste zogenoemde infinity-automatiek is een franchise van reclamebureau Natwerk en de naastgelegen discotheek de Chin Chin Club.

Advertentie
advertisement
Febo infinity-muur
Febo infinity-muur Natwerk

Natwerk wordt franchisenemer van eigen klant

Natwerk vertelt dat er met de opening van de eigen Febo-vestiging, een lang gekoesterde wens van het bureau in vervulling gaat. Natwerk, dat zegt een groot fan te zijn van de snackketen benaderde het bedrijf ooit zelf waarna een al jarenlang durende samenwerking ontstond. ‘Dit leidde onder andere tot een nieuwe huisstijl, verpakkingen en interieur voor Febo. We hebben ook een reeks succesvolle activaties, campagnes en PR-stunts ontwikkeld.’ Verder geeft het bureau te kennen dat in 2017 het offensief ‘Febo Fashion’ het levenslicht zag in de vorm van een joint venture tussen Natwerk & Febo. Inmiddels kan er gesproken worden over een hechte bureau-klantrelatie tussen beiden. Volgens de organisaties is een Febo uitgebaat door Natwerk dan ook een logisch vervolg op de bestaande samenwerking.

'Febo-gevoel' begrijpen

Nieuwe eigenaar Reinier Steures van Natwerk vertelt stralend: ‘Toen we jaren geleden met Natwerk voor Febo aan de slag gingen, was ik al ontzettend trots. Nu zelf een Febo openen met onze vrienden van Chin Chin, voelt als een jongensdroom. Maar het voelt ook als dé manier om Febo als klant van Natwerk nóg beter te kunnen adviseren en nóg vernieuwender werk voor ze te kunnen maken. Want je begrijpt het Febo-gevoel nóg beter, als je zelf achter de frituur staat en je gasten ziet genieten!’

Febo Directeur Dennis de Borst, derde generatie in het familiebedrijf, voegt daaraan toe: ‘Als je reclamebureau je franchisenemer wordt, weet je zeker dat ze hart voor de zaak hebben. Het is als het ware het ultieme ondernemende meedenken. Ik ben ervan overtuigd dat dit tot hele nieuwe creatieve ingevingen gaat zal zorgen.’

Snack Experience

Het filiaal aan de Rozengracht heeft een aantal karakteristieken meegekregen, die van een bezoek een snack-eperience moeten maken. Zo ontwierp Natwerk-oprichter Frank de Ruwe, ook bekend als Streetart Frankey, de infintiy-muur die de automatiek-beleving oneindig lijkt te maken. ‘We noemen het met recht nu een flagship-store, want er wappert een grote eye-catcher van een vlag.’

Febo kondigt ook een ‘Walk of Febo’ aan. De Borst verrichtte de opening door een eerste tegel - met zijn eigen naam erop - te leggen. Het toegezegde plan is om in de toekomst meer Febo-helden te vereeuwigen op het stuk trottoir. ‘Van vaste gasten tot recordhouders kroketten eten.’

Lees ook: 

Flagship Febo & Walk of Febo
Flagship Febo & Walk of Febo Natwerk

Plaats als eerste een reactie

Advertentie